SJÖBOMULLVADENS WEBBLOGG

webbtidning med inriktning på Sjöbo och Skåne

KARL LAGERFELDT ÖPPNAR BUTIK I SJÖBO

leave a comment »

 Alltid först med det senaste. Enligt källor inom modebranschen kommer Karl Lagerfeldt att öppna butik i Sjöbo.

”Jag gillar utmaningar. Sjöbo är sådär lite smågulligt. Och jag behöver dra mig tillbaka från världsarenan ett tag. Vila lite. Och jag tror att hela skåne kommer att invadera Sjöbo. Tänk. Egentligen gör jag det på skoj. Tänker satsa  lite för den vanliga människan. Och maten där lär vara utsökt. Franskt kök. Exklusiva viner. Biograf.Vad kan man mer önska sig. Och gå omkring utan att bli igenkänd. Skall bli skönt ett tag. Kvinnorna lär också vara vackra där, kanske i mulligaste laget, men jag har tröttnat på benrangelsmodet. Så är jag bekant med Funos Kläder, en kul kille som äger det stället. Och så finns det ju en golfbana, har jag hört. Minigolf föredrar jag. För vem vill smutsa ned sina kläder på att skvätta med en klubba. Ett fint ställe lär ju Horan vara också. Ursäkta min svenska är inte den bästa, så den här intervjun är översatt från italienska, och sen till engelska, och vidare till spanska, och sen till Svenska, eller vad det danska, skit samma. Jag har hört att det finns en stor marknad där också. Med senaste mode från kontinenten till rimliga priser, kanske jag hyr ett stånd där också. ”

 

 

Written by sjöbomullvaden

augusti 25, 2008 den 11:16 e m

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

