SJÖBOMULLVADENS WEBBLOGG

webbtidning med inriktning på Sjöbo och Skåne

kommundirektören vill få bort rasist stämpel

leave a comment »

"Att vara svart är som att vara vit; samma skit"

Kommundirektör Egon Swartzeneger i sin nya outfitt, samt resultatet av en timma varje dag i solarium.

Jag är ingen rasist. Men varje gång jag åker hem till Osby kastar folk ruttna ägg på mig. Stick hem till din rasse kommun. Nu måste vi sätta ned foten. Jag börjar själv. Solar solarium minst en timma varje dag. Smörjer också in snabbsolbränna. Klär mig som en kung. Vi kommer ju alla därifrån. Från Afrika . All vetenskap visar på att mänsklighetens vagga fanns i Afrika. So what. Nu kommer många att rynka på näsan åt det här. Men vi har haft en konsult som jobbat här ett år. Och dessutom har det skett i sammarbete med Lunds Unversitet, i stort sett alla proffesorer från psykologi till etnologi har applåderat den här revolutionerande metoden. Om jag får kicken har jag blivit lovad en proffesur i sociologi. Och kom ihåg. Detta är ett försök under begränsad tid.

Written by sjöbomullvaden

september 9, 2008 den 11:20 e m

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

